Khabar berita mengenai krisis antara Pengerusi PKR Sarawak dan Diktator PKR, Anwar Ibrahim kian rancak diperkatakan di kalangan jentera PKR di Negeri tersebut. Baru Bian dikatakan berang dengan Anwar akibat terlalu banyak memperkatakan soal Video Seks yang dikaitkan oleh Anwar setiap kali dalam sessi ceramahnya. Menurut sumber, Baru Bian tahu akan tabiat buruk Anwar itu dan pernah 1 kejadian Anwar dikatakan terlepas kata bertanyakan dengan keyword rumah urut yang special. Baru Bian sejak akhir2 ini dikatakan tidak selesa dengan perkembangan terbaru Anwar itu yang telah mencerminkan seorang pemimpin yang rendah moral di kalangan masyarakat Sarawak. Baru Bian sedang menyiasat secara terperinci mengenai dakwaan2 yang dilemparkan oleh Anwar. Dan Baru Bian dikatakan akan melihat sendiri video seks yang dikatakan individu tersebut merupakan Anwar Ibrahim.


Kredit kepada: Gelombang Rakyat
Boleh dikatakan kebanyakan blogger-blogger pembangkang telah dibiayai dengan kemewahan dan mampu untuk bersukaria sehingga ke luar negara. Imbuhan tersebut diberikan untuk menjatuhkan Kerajaan BN dalam PRU13 yang akan datang. Perkara ini telah diakui sendiri oleh blogger Kickdefella @ Syed Azidi yang mengaku menerima RM4 juta untuk menjatuhkan Kerajaan BN pada PRU12 yang lepas.

Siapakah pembiaya?

Benarkah mereka telah menerima sumbangan dana daripada Dato' Husam Musa iaitu proxy Datuk Seri Anwar Ibrahim  dalam parti PAS daripada hasil pembalakan haram negeri Kelantan?

Kemewahan hidup blogger-blogger pembangkang hasil sumbangan duit haram ini jelas ditunjukkan oleh blogger Topeng Perak yang dikatakan telah dibiayai oleh Dato' Husam Musa untuk menjatuhkan Kerajaan BN dalam PRU13 yang akan datang. 

Topeng Perak juga mampu berfoya-foya bersama-sama dua pelacur warga China.

Topeng Perak bersama dua pelacur di China
Mungkinkah ini pelacur warga China yang telah dibalun oleh ketua pembangkang dalam video seks yang telah dibongkar oleh Datuk Ts....?

Rupa-rupanya ketua pembangkang dan blogger pembangkang berkongsi ayam untuk dibalun.......
By Renny Milaga

KUCHING: Land Development Minsiter Dato Sri James Jemut Masing said the government is only a “match maker” between landowners and investors and the government recommends the investors and unless there is consent given by the people the government will not ask investors to come and develop such NCR land.

Masing as reported in the local daily said that all land development projects involving Native Customary Rights (NCR) land in Sarawak have always been carried out on mutual consent and there is no question of the government or investors forcing NCR landowners to give up their land for oil palm cultivation.

But why is the opposition always trying to discredit the government by making all sorts of allegation against NCR land development projects? Is the development of NCR land which the opposition alleges to be the government’s way of taking away land from the natives?

Everybody knows that in Sarawak the government is not taking away land from the natives and it is timely for Masing as Land Development Minister to remind the people not to be confused by non-governmental organisations (NGOs) or opposition political parties who always harp on the development of NCR land.

Members of the opposition only talk fluidly without substance, they just talk on anything they like regardless of whether they are relevant to the people, state or country or not. Obviously they are very ignorant of all the government development policies set out to bring better economic changes to the people.

The vast track of NCR which are mostly kept idled, under-utilized and unproductive should be transformed into an economic asset through large-scale plantation estates. This will generate substantial benefits and economic growth to landowners. As outlined by Masing, the benefits that landowners will reap from such land development are – firstly the guarantee or security that the affected land will be surveyed and secondly with efficient management there will be profit sharing between investors and landowners as well as the government. Thirdly, normally roads will be built when there is land development carried out, which will open up other land in the area and the people will benefit from easy communication. When there is road built, it is the people in the area who will benefit the most and also the project will create ample job opportunities for the local people in particular.

While the landowners are rich in land they have continued to remain poor. They have been engaged in tradition and sub-sistence agricultural activities and are very dependent on government assistance and subsidies. This has not been able to bring about much progress and stable income to the landowners. They have be progressive and independent from solely getting government assistance in their pursuits for improved socio-economic setting in the rural areas.

The rural communities must not be left out from the main-stream of development that is taking place in the country towards achieving Vision 2020. Landowners who are not prepared to change will be left behind; those who are left behind will lose, and those who continue to lose will remain poor forever. Large-scale plantation development is the most logical and perhaps the best option to bring them out of poverty.

As pointed out by Masing it is in the best interest especially of the landowners, that the government is intensifying the development of NCR land throughout Sarawak and currently due to the increasing awareness and good response from NCR landowners towards the development of their land into commercial or estate ventures, the government had approved 32 investors for palm oil sector.

It is my fervent hope that landowners who had vast tract of NCR land should regroup themselves and if they wish to have joint ventures on their lands should write to Ministry of Land Development so that the match-making process with investors could be carried out speedily.
Sibuk diperkatakan oleh warga-warga online bahawa seorang timbalan menteri X telah menukar nama keluarganya dalam akaun Facebook beliau.

Mengapakah beliau bertindak sedemikian?

Benarkah cerita tersebut? 

Umum mengetahui bahhawa bapanya  adalah seorang rakan karib ketua pembangkang dan dikatakan juga bahawa beliau akan menaja beberapa orang calon pembangkang untuk menentang BN.

Yang peliknya. Masih ada pemimpin teratas yang mempercayai timbalan menteri X tersebut sedangkan bapa beliau bersengkongkol dengan pembangkang. 

Baru-baru ini, bekas orang kanan bapanya sekali lagi telah mengemparkan tanah air apabila membuat tuduhan liar dalam mahkamah bahawa beliau pernah mempunyai skandal dan hubungan seks dengan adik perempuan timbalan presiden sebuah parti pembangkang.

Sudah tentu hubungan seorang bapa dengan anak tak akan terputus walau dalam keadaan apa sekali pun. Bak kata pepatah; air yang dicincang tak akan putus. 

Biasalah... Berkongsi DNA yang sama.

Mungkin disebabkan takut kisah silam bapanya menganggu proses beliau melobi untuk menjadi calon BN. Beliau terpaksa mengambil langkah drastik menukar nama keluarganya.

Sampai hati kau. Dia bapa kau juga. 


Sila klik link di bawah:

http://braveheart-blogger.blogspot.com/2011/03/rakyat-sarawak-tak-perlu-pas.html

Sudahlah Hadi Awang. Orang Sarawak tak pakai cawat lagi la..
Sila klik link di bawah:

http://www.papagomo.com/2011/03/altantuya-muncul-kembali-demi.html

Bertaubatlah al-juburi.....
Sila klik link di bawah:

http://gelombang-rakyat.blogspot.com/2011/03/anwar-teriak-gelar-orang-sarawak-bodoh.html

Masihkah pengundi-pengundi Sarawak mahu mempercayai lelaki bangsat macam dia...?

Sedarlah!!!
Beginda Minda @ Norazman bin Abdullah

Kini sedang bergolak kecoh ibarat tsunami yang melanda Jepun tempoh hari, cerita panas seorang lelaki Sarawak membuat pengakuan beliau memang ada skandal dengan Ummi Hafilda Ali.


Beginda cakap kosong - Ummi dengan bukti.

Mari kita belek satu demi satu, siapakah sebenarnya manusia yang bernama Beginda Minda keturunan Dayak dari bumi kenyalang ini....

Beginda Minda pernah bekerja sebagai pemandu dan tukang angkat beg kepada Datuk Sng seorang jutawan yang gemilang dari Sarawak dan pernah menjadi wakil rakyat Pelagus dan Julau. Datuk Sng adalah sahabat karib Anwar Ibrahim dan Azmin Ali… Sekiranya beliau terbang ke Semenanjung, banyak waktu akan dihabiskan bersama Azmin…

Sewaktu perbicaraan kes liwat Anwar yang mula mula dulu, tahun 1999 Beginda Minda muncul dengan nama Norazman bin Abdullah, ketika itu sebagai orang Islam….

Beliau telah “tergamak” membuat kenyataan dalam kandang saksi bahawa beliau pernah mengadakan hubungan seks dengan Ummi Hafilda.

Ummi Hafilda menafikan dan bersumpah sebagai menyokong penafian tersebut. Seterusnya Ummi membuat laporan polis tetapi pihak polis tidak dapat menahan Beginda kerana sudah lari ke luar negara untuk beberapa tahun.

Apakah tindakan Baginda ketika itu semata mata mahu “menjatuhkan kredibiliti” Ummi dan berapakah bayaran yang diterima..??

Setelah sekian lama menghilang, tiba tiba muncul kembali tetapi kali ini tidak lagi menggunakan nama Norazman bin Abdullah  kerana sudah tidak beragama Islam..! Baru-baru ini, YB Zulkifli bin Nordin ada membangkitkan dalam sidang Parlimen isu seorang pelajar sekolah yang membawa bekalan makanan daging babi, sebenarnya pelajar itu adalah anak kepada Beginda Minda.


Itulah sebabnya dalam isu ini, telah berlaku pertikaman lidah yang panas diantara Zul Nordin dengan wakil rakyat PAS Kuala Selangor Dr Dzulkifli Ahmad…!

Beginda Minda kembali untuk “menjinakkan” diri bergiat dalam politik dan mula aktif bersama PKR di Sarawak sehingga memperolehi jawatan sebagai Timbalan Ketua Bahagian PKR Hulu Rejang.

Mudah untuk dibaca, Beginda kembali dan berpolitik setelah Anwar bebas penjara dan setelah PKR yang ditunggang Anwar menang banyak kerusi Parlimen dan berjaya memerintah negeri Selangor.

Benarkah Beginda Minda menerima elaun tetap sekurang-kurangnya RM4,000 sebulan dari PKR Selangor atas arahan Anwar Ibrahim..??

Benarkah Beginda Minda ada rekod jenayah perdagangan dan kesnya masih dalam siasatan berhubung dengan pecah amanah membabitkan jumlah wang RM600,000 bersama EON Berhad..??

Benarkah salah seorang anak kandung Beginda Minda telah tidak mengakunya sebagai ayah kerana menyeksa kehidupan ibunya iaitu bekas isteri beginda Minda yang menetap di Melaka..??

Nantikan pembongkaran semua kisah kisah panas ini berserta dengan bukti bukti tidak lama lagi…!!

"Kalau betul dia pernah mengadakan hubungan seks dengan saya, tolong beritahu di mana terletaknya ‘birth mark’ yang ada di tubuh ini!"

Ummi Hafilda Ali

Itu reaksi awal yang dinyatakan oleh Ummi Hafilda Ali ketika ditanya Mynewshub.my berhubung dakwaan seorang ahli perniagaan yang mengancam untuk menjelajah ke seluruh negara bagi mendedahkan apa yang dikatakan “skandal” wanita itu di masa lalu.

Beginda Minda, yang mendakwa rakan niaga untuk projek berkaitan pembinaan Lapangan Terbang Antarangsa Kuala Lumpur (KLIA), berkata beliau tidak dapat menahan lagi dakwaan Ummi terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beginda mendakwa, ketika Ummi membuat pelbagai dakwaan, termasuk tentang moral ketua pembangkang itu, wanita itu sendiri mempunyai skandal dengannya di London.

Beginda Minda @ Norazaman bin Abdullah
"Saya tak nafikan yang saya memang mengenali Beginda, ini kerana dia sering hadir dengan bekas rakan perniagaan saya ketika itu, Datuk Sng Chee Hwa bila mana kami berbincang mengenai soal perniagaan yang kami usahakan."

Dato Sng Chee Hua

"Sebenarnya ini bukan kali pertama dia membuat tuduhan itu, saya sendiri pernah membuat laporan polis sebelum ini mengenai fitnah yang dia taburkan."

"Sekarang ini dia muncul semula setelah sekian lama menghilang, dengan nama Allah saya hendak katakan di sini, saya tidak pernah melakukan hubungan seks dengan beliau dan saya bersedia untuk melakukan mubahalah (sumpah laknat) mengenainya," tegas Ummi Hafilda

Kira-kira 10 tahun lalu, Beginda pernah menuduh Ummi Hafilda membuat perjanjian dengan bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin supaya membuat pengakuan yang menentang ketua pembangkang.

Beginda mendakwa perjanjian itu memerlukan Ummi berbohong di kandang saksi bagi membolehkan diberikan bahagian kecil dalam projek KLIA yang bernilai berbilion ringgit.

Justeru, Beginda mendakwa Ummi telah ditipu Daim yang menyebabkan dia tidak mendapat apa-apa dan terpaksa “menjaja” isu Mohd Saiful Bukhari Azlan bagi mendapatkan wang.

Mengulas lanjut, Ummi Hafilda berkata, beliau sekali lagi akan membuat laporan polis di atas segala fitnah dan nista yang Beginda nyatakan itu.

"Dia (Beginda) dengan bangganya menyatakan pernah membuat hubungan seks dengan saya tapi jangan kata bukti, gambar saya dengannya, dokumen perniagaan saya dengannya pun tak dapat dia kemukakan."

"Saya harap dia boleh berbangga bercerita satu dunia termasuk keluarganya kerana membuat pengakuan terbuka telah bersetubuh dengan Ummi Hafilda, namun percayalah, saya tidak akan sama sekali gentar untuk terus berjuang melawan segala taktik licik ini."

"Dengan nama Allah, saya ingin menyatakan yang segala tuduhan tersebut palsu, dan saya sedikit pun tidak akan menyerah kalah terhadap mana-mana pihak yang cuba untuk menjatuhkan saya melalui kaedah yang menjijikkan ini," tegasnya.

Oleh SYAHRIL A. KADIR

Sumber: MYNEWSHUB.MY
Rakyat Didahulukan

Kandungan Piagam

Lebih setengah abad yang lalu ibu-ibu dan bapa-bapa kita semua telah bersepakat untuk menubuhkan sebuah negara berdaulat dan merdeka. Mereka menerima hakikat masyarakat berbilang agama, kaum dan kebudayaan. Mereka yakin bahawa daya hidup negara bergantung kepada kesederhanaan dan kerjasama semua kaum yang berteraskan keadilan, demokrasi dan musyawarah.

Semangat itulah yang melahirkan Parti Perikatan sebagai madah bagi rakyat  mencapai kemerdekaan dan membentuk serta membangunkan Malaysia.

Kita menegaskan bahawa :

Barisan Nasional adalaha satu-satunya wadah muafakat rakyat Malaysia malah yang mampu menggerakkan cita-cita rakyat mencapai keadilan dan kesejahteraan bersama, membela yang dhaif, memperkayakan budaya, menjayakan sistem ekonomi dan politik yang dinamik dan mantap.

Barisan Nasional menentang sebarang bentuk gangguan dan gerakan pelampau perkauman dan agama. Fahaman politik dan kedaerahan yang sempit yang boleh menggoncang kerukunan hidup bermasyarakat. Percayalah bahawa mereka yang menyemai benih taufan kehancuran.

Barisan Nasional bertekad menjadikan Malaysia negara yang memiliki kekuatan moral, kehebatan industri dan kesuburan budaya. Wawasan 2020 adalah pernyataan hasrat rakyat Malaysia dalam menghadapi cabaran masakini dan obor yang menyuluh hasrat kemaraan kita ke abad ke-21 dengan penuh yakin. Ia menzahirkan iltizam untuk mengangkat martabat bangsa dan negara, menjadikan warga yang berjaya dan dihormati di tengah-tengah masyarakat sejagat.

Barisan Nasional berpegang teguh kepada perjuangan yang mengimbangi ketangkasan ekonomi dan kekuatan moral, pertumbuhan dan keadilan sosial, kebebasan individu dan kestabilan masyarakat.

Dengan itu Barisan Nasional menegaskan keazaman untuk terus :

  • Mempertahankan kemerdekaan dan kedaulatan negara, mendukung perlembagaan dan institusi Raja berpelembagaan, serta mengamalkan prinsip-prinsip Rukunegara.
  • Menegakkan Islam sebagai agama rasmi negara sambil memperaku dan menghormati hak dan amalan agama-agama lain. Kita percaya bahawa kehidupan beragama sebagai asas kekuatan moral, tunjang kebaikan dan nilai murni serta asas keutuhan keluarga dan masyarakat penyayang.
  • Menjamin kedaulatan Bahasa Kebangsaan (Bahasa Malaysia) sebagai bahasa rasmi negara, serta memperluaskanpenggunaan Bahasa Inggeris dan bahasa-bahasa lain.
  • Menyuburkan pertumbuhan budaya dan kesegaran dayacipta ke arah pembentukan Kebudayaan Nasional.
  • Memacu pertumbuhan ekonomi yang mampan, menjamin pengagihan kekayaan kepada semua lapisan rakyat dan merangka pembangunan yang mesra alam.
  • Memekarkan ilmu, membudayakan sains dan teknologi dalam kehidupan rakyat, serta meningkatkan ketrampilan dalam menangani segala cabaran global.
  • Memperjuangkan keadilan, demokrasi dan hak-hak asasi manusia di pentas antarabangsa, menyuarakan pendirian tegas dalam persoalan kemanusian sejagat, membantu mencorakkan tatadunia yang lebih adil dan merangsang kriteria moral yang lantas. 
  • Inilah ikrar kita semua, demi kesejahteraan kita dan anak-anak kita semua, kita akan  perjuangkan dengan gigih sehingga mencapai kejayaan yang lebih gemilang.
Selama 30 tahun mengetuai pemerintahan kerajaan masing-masing. Dari sudut itu Hosni Mubarrak dan Pehin Seri Taib memang mempunyai persamaan. Itu sahaja. Fullstop. Noktah.

Hosni Mubarak

Pehin Sri Abdul Taib Mahmud
Namun, dalam tempoh yang sama ketika Mubarak membawa kemunduran kepada Mesir , Taib pula membawa pembangunan yang signifikan kepada Sarawak. Ketika Mubarak hanya mamapu memberikan pendapatan perkapita sebanyak US$2 (RM6.14) sehari atau kira-kira RM200 sebulan kepada Mesir, Taib pula memberikan pendapatan perkapita lebih RM2,000 sebulan atau lebih sepuluh kali ganda kepada Sarawak.


Banyak lagi data ekonomi yang boleh dijadikan perbandingan yang boleh dipaparkan untuk menunjukkan antara pencapaian Mubarak dan kecemerlangan Taib yang bagaikan langit dengan bumi.


Itu antara Mubarak dan Taib. Bagaimana pula antara Hosni Mubarak dan Anwar Ibrahim? Perbezaan antara keduanya juga amat ketara. Yang sama hanyalah kedua-duanya jelas pro-Israel dan zionisme. Namun, secara umum Mubarak juga tetap tidak setaraf Anwar yang mengatasinya dalam banyak hal.


Anwar Ibrahim. Wah! Gayanya....


Kalau Mubarak seorang diktator, kediktatoran Anwar lebih tinggi dari itu. Mubarak tidak pernah melantik isterinya sebagai timbalannya sepertimana Anwar melantik Azizah sebagai Presiden PKR dan dalam masa yang sama anaknya Nurul Izah pula sebagai Naib Presiden.

Kalau Mubarak tidak pernah menjadikan masalah peribadinya menjadi masalah negara, Anwar pula menukarkan kes salah laku jenayah peribadinya menjadi masalah Malaysia dengan mengheret seluruh rakyat untuk 'membebaskan' dirinya.

Adalah menjadi kebiasaan bagi seorang pemimpin politik melepaskan jawatan, malah kalau di Jepun ada yang membuat harakiri bila disabitkan dengan mana-mana kes jenayah. Tapi berbeza dengan Anwar. Sebaik sahaja tuduhan meliwat dibuat terhadapnya dia memaksa isterinya 'menyerahkan' jawatan ahli parlimen dan ketua pembangkang kepadanya.

Sejahat-jahat Mubarak tidak pernah tergamak untuk menghina negaranya sendiri walau pun ketika terhimpit. Tapi tidak bagi Anwar. Ketika para pemimpin lain mempromosikan negara masing-masing di luar negara, Anwar pula sibuk melemparkan penghinaan demi penghinaan terhadap negaranya sendiri di seluruh pelusuk dunia.

Sebusuk-busuk Mubarak tidak pernah minta isterinya menggelarkan dirinya sebagai anugerah Tuhan. Anwar lebih hebat, bukan sahaja mengangkat dirinya sebagai anugerah Tuhan tetapi juga sanggup 'menjual' ayat-ayat Quran.

Serakus-rakus nafsu Mubarak dia tetap setia pada isterinya. Tapi Anwar lebih hebat. Dia bukan sahaja melampiaskan nafsunya pada wanita lain termasuk isteri orang tetapi juga kepada jantan.

Kredit kepada: http://keadilanuntuksarawak.blogspot.com/


Satu Demonstrasi secara aman bagi mendesak Anwar Ibrahim menyerahkan DNAnya kepada pihak pendakwa bagi dibandingkan dengan DNA lelaki 'Y' yang trdapat dalam dubur Saiful. Demonstrasi ini akan diadakan di Arena Square Batu Gajah pada jam 01.00 tengahari Sabtu iaitu pada hari ini.

Sebelum itu Ummi Hafilda dan Rahimi akan berceramah mengenai perlakuan sebenarnya Anwar Ibrahim di tempat yang sama pada jam 10 pagi.

Semua dijemput hadir untuk mendengar dan seterusnya mengambi bahagian dalam demonstrasi secara aman itu.

Wakil Media TV3, RTM Astro Awani, TV9, Berita Harian, Utusan Malaysia, Sinar Harian. The Star, Perak News, Perak Today dan beberapa blogger terkenal akan turut serta membuat liputan dalam demostrasi ini,

Jom Ramai-Ramai mendesak agar kebenaran terus ditegakkan demi melindungi orang-orang yang teraniaya dari salahlaku seks Anwar.
YB Sivarasa

Ahli Parlimen Subang, YB Sivarasa daripada Parti Keadilana Rakyat (PKR) telah dihalang untuk memasuki  Sarawak di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching pagi ini atas arahan kerajaan negeri Sarawak. 

Beliau dikatakan datang ke Sarawak untuk menghadiri konvensyen PKR di kawasan Batu Kawa.

Beliau pernah dihalang untuk memasuki Sarawak atas arahan yang sama. Sarawak mempunyai akta Imigresen yang berasingan dengan Semenanjung. Kerajaan negeri berhak menghalang mana-mana individu yang dicurigai dan tidak mematuhi peraturan untuk memasuki Sarawak. 

Difahamkan arahan menghalang YB Sivarasa memasuki Sarawak telah dikeluarkan oleh kerajaan negeri Sarawak. Beliau pernah menfailkan saman terhadap kerajaan negeri Sarawak tetapi tidak memihak kepada beliau.

Beliau akan diarahkan untuk kembali ke Semenanjung menggunakan pesawat seterusnya.

Seteru politik


Dalam keadaan terdesak Dato Sng Chee Hua iaitu bapa kepada ADUN N.54 Pelagus, Larry Sng Wei Shien telah mencabar Presiden Parti Rakyat Sarawak (PRS) Dato Sri James J Masing untuk bertanding di Pelagus.

Dato Sng Chee Hua
 
Kenyatan terdesak beliau di ‘The Borneo Post’:

“If Masing thinks that he is a paramount Dayak Chief in Kapit and a potential Chief Minister of Sarawak, he should first contest in Pelagus and not Baleh,” he said in a phone interview.

Beliau sengaja menggunakan perkataan bakal Ketua Menteri Sarawak yang berpontensi supaya pemimpin-pemimpin Pesaka Bumiputra Bersatu (PBB) mencurigai  dan menimbulkan ketegangan di antara pemimpin-pemimpin parti komponen.

Hanya orang yang bodoh mempercayai permainan politik kotor Dato Sng. PRS sentiasa menjaga kerjasama erat di antara parti komponen Barisan Nasional (BN).

Inilah telah dibuktikan dalam ucapan tegas Presiden PRS semasa Konvensyen BN Sarawak yang diadakan pada  Sabtu, 5hb Mac 2011 yang lepas yang berbunyi:

Dato Sri Dr James J Masing

Barisan Nasional (BN) members must not practise ‘vulture politics’ said Parti Rakyat Sarawak (PRS) president Dato Sri Dr James Jemut Masing yesterday.

According to Masing, ‘vulture politics’ is when the strong BN component parties take advantage of the weaker ones.

 “If any member of a component party is having problems, we must come and check out how best we can help. We must learn to assist one another in whatever situation we are in for us to remain cohesive as a fighting unit,” he told reporters during the BN state Convention.

Masing said he was also a victim of such backstabbing during his short tenure as head of a BN component party.

It was painful and very disheartening to realise that it happened among ‘friends’. However, during this time I also experienced real commitment, real assistance and genuine friendship from my BN colleagues,” he recalled.

Masing also said it was important to remain united in facing the coming state election that he described as particularly challenging.

“This time we’re not fighting against ordinary oppositions. They are now more organised, have the brains and resources, and we cannot take them lightly.

We need this spirit of genuine comradeship more than ever now as we approach the general election,” he added.

He further added that ties between BN members should be treated like a “permanent marriage” and not just “mere ordinary partnership”.

Kenyataan Presiden PRS di atas jelas menunjukkan bahawa PRS adalah rakan seperjuangan yang tidak harus diragui. Parti komponen BN Sarawak harus bergerak sebagai satu pasukan yang mantap. Permainan politik menikam rakan dari belakang haruslah dihindari.

Oleh itu, parti-parti komponen harus bekerjasama menentang Dato Sng yang merupakan rakan karib ketua pembangkang dan juga penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR); Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Jangan lupa, ada yang mendapat tanah untuk mengusahakan ladang pisang oleh kerajaan pakatan pembangkang di Negeri Selangor.

Umum mengetahui bahawa karier politik anaknya yang samar-samar sedang menuju ke ambang pengakhiran. Dato Sng mengetahui yang anaknya tidak akan dicalonkan semula untuk bertanding sebagai calon BN di Pelagus kerana kerusi tersebut milik BN-PRS. Perkara tersebut telah diberi jaminan oleh YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dato Sng yang terkenal sebagai kaki judi beberapa hari yang lepas telah secara terbuka mengistiharkan yang beliau akan menaja George Lagong atau George Sng untuk menentang Dato Sri Dr James Masing di Baleh.

Beliau juga dikatakan akan menaja 15 calon PKR yang lain. Daripada mana dia dapat duit?

Itulah persoalannya….

Namun, beliau tahu adalah sangat mustahil untuk menewaskan Dato Sri Dr James di Baleh. Sebab itulah beliau cabar presiden PRS bertanding di Pelagus.

Maka, tak perlulah untuk presiden PRS menyahut cabaran ahli politik pencen macam Dato Sng.

Sudahlah Dato Sng. Lebih baik kau tumpukan kepada ladang pisang kau tu. Tak perlu sibuk-sibuk dengan politik lagi. Kalau dah pencen tu buatlah macam orang pencen. Duduk kat rumah je.




TOKYO – A massive tsunami spawned by the largest earthquake in Japan's recorded history slammed the eastern coast Friday, sweeping away boats, cars, homes and people as widespread fires burned out of control. Tsunami warnings blanketed the entire Pacific, as far away as South America, Canada, Alaska and the entire U.S. West Coast.

Authorities said at least 40 people were killed and 39 missing after the magnitude 8.9 offshore quake unleashed a 23-foot (7-meter) tsunami. The quake was followed by at least 19 aftershocks, most of them of more than magnitude 6.0. The death toll was likely to continue climbing given the scale of the disaster.

Dozens of cities and villages along a 1,300-mile (2,100-kilometer) stretch of coastline were shaken by violent tremors that reached as far away as Tokyo, hundreds of miles (kilometers) from the epicenter.

"The earthquake has caused major damage in broad areas in northern Japan," Prime Minister Naoto Kan said at a news conference.

Japan issued a state of emergency at a nuclear power plant after its cooling system had a mechanical failure. Trouble was reported at two other nuclear plants as well but there was no radiation leak at any.

Chief Cabinet Secretary Yukio Edano said the measure at the nuclear power plant in Fukushima was a precaution and that the facility was not in immediate danger.

Even for a country used to earthquakes, this one was of horrific proportions because of the tsunami that crashed ashore, swallowing everything on its way as it marched several miles (kilometers) inland before retreating.

Large fishing boats and other sea vessels rode high waves into the cities, slamming against overpasses or scraping under them, snapping power lines along the way. Upturned and partially submerged vehicles were seen bobbing in the water. Ships anchored in ports crashed against each other.

Source: By MALCOLM FOSTER, Associated Press Malcolm Foster, Associated Press – 12 mins ago




Balun menbalun sesama sendiri bukanlah satu perkara yang baik kepada kita di pihak BN.

Anak Jengayan telah membaca banyak artikel tentang ketidakpuasaan para blogger pro BN tentang komen Timbalan Menteri Y terhadap blogger pro BN terutamanya kepada Papa Gomo dan rakan-rakan di Desa Murni, Kerdau. Sebenarnya, Anak Jengayan bimbang dengan pertelingkahan yang sedang berlaku.

Anak Jengayan cuma nak mengesahkan yang Anak Jengayan dan Orang Panggau memang ada ditempat kejadian semasa Timbalan Menteri Y mengatakan sesuatu kepada Papa Gomo dan blogger yang lain.

Kalau tak silap, kejadian berlaku selepas YB Khairy Jamaluddin selesai berceramah dan bergambar dengan penyokong-penyokong BN.

Anak Jengayan dan Orang Panggau pun sempat berbual dan bergambar dengan YB Khairy dan Datuk Sharkar.

Beginilah skrip perbualan di antara Timbalan Menteri Y dan Papa Gomo:-

Timbalan Menteri Y:

“Kau balun aku ye. Kau orang blogger ni tak intelek. Kau orang tak faham apa itu ‘new politic’. Tunggu aku pula yang balun kau orang.”

Papa Gomo:

“Datuk, kita orang bukan balun. Kita orang cuma nak sedarkan.”

Mungkin skrip ni tak lengkap. Maaf le ye.

Selepas itu, riak wajah Papa Gomo pun berubah dan kami pun beredar menuju ke Temerloh.  

Inilah kali pertama Anak Jengayan mendengar perkataan balun. Anak Jengayan memang tak faham maksud balun.

Namun, reaksi wajah para blogger pro BN terhadap komen Timbalan Menteri Y telah mengambarkan bahawa komen balun agak keras terhadap mereka.

Anak Jengayan akhiri artikel pengesahan ini dengan serangkap perumpamaan untuk tatapan:

“Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata badan binasa.”




Anwar wajib memberi sampel DNA kepada pihak mahkamah.

Pihak DPP telah memohon sampel DNA Anwar Ibrahim untuk diberikan kepada pihak mahkamah. Hakim meluluskan permohonan tersebut. 




AJ:

“Kalau kau tak mahu memancutkan air mani kau untuk diberikan sebagai sampel DNA. Kau bagi ludah pun bolehlah. Jangan nak berdalih lagi.” 


Dato Sri Dr James J Masing

 KUCHING: Parti Rakyat Sarawak (PRS) believes it can win Pelagus seat with or without incumbent Larry Sng Wei Shien.

Party president Dato Sri Dr James J Masing said a Dayak party had never failed to win the seat before even without Larry or his father Dato Sng Chee Hua.

Masing, who is Land Development Minister, said this when commenting on Larry’s statement, which said that the Barisan Nasional (BN) would lose Pelagus if a wrong candidate were picked.

"Please take note that we won Pelagus without Larry or his father before and there is no reason why we cannot win it again this time," he said.

However, Masing said, since Larry had been saying that he was always a BN man he hoped to see Larry keeps his words when he is not nominated to defend Pelagus, the seat he had represented for two consecutive terms.

Apparently, he had been trying his best to secure the seat, including be getting the backing from the people in the constituency through signature campaign but it was unclear whether he will achieve his goal.

While some people believed that Larry would find his way to be nominated and defend Pelagus despite the strong objection from PRS but many felt that his political career was nearing to an end.

"The Chief Minister may like him (Larry) so much but for continued political stability in the state, I am sure he (chief minister) will not want to offend PRS to such extend. You know, putting Larry there will be the biggest insult to the party and this will be very unhealthy," said one observer.

It was said that PRS had closed its doors completely to Larry and therefore for as long as the seat was still being represented by the party there will be no way that he can represent BN in Pelagus.

"The question is of course will PRS let go the seat just like that. I don't think so and because of that I can see that it will be difficult for," said another.

All these, however, will be answered on or before nomination day. 

Source: The Borneo Post
From left: Bill Gates, Warren Buffet and Carlos Slim


NEW YORK (Reuters) - Mexican tycoon Carlos Slim is the richest person in the world for the second year in a row, Forbes said on Wednesday.

Here is the Forbes 2011 ranking of the top 10:

1. Carlos Slim (Mexico) - $74 billion, telecommunications
Slim, 71, first showed a business talent as a 10-year-old selling drinks and snacks to his family. After studying engineering, he founded a real estate company and worked as a trader on the Mexican stock exchange. Cigar-smoking Slim is known for a "Midas touch" in acquiring struggling firms and turning them into cash cows.

His enormous wealth contrasts starkly with his frugal lifestyle. He has lived in the same house for about 40 years and drives an aging Mercedes Benz, although it is armored and trailed by bodyguards.

He has become involved in combating poverty, illiteracy and poor healthcare in Latin America and promotes sports projects for the poor, but has never voiced plans to give away large chunks of his wealth to charity.

2. Bill Gates (USA) - $56 billion, Microsoft

Sensing the start of a personal computer revolution, Gates, 55, dropped out of Harvard University in 1975 to start Microsoft and pursue a vision of a computer on every desk and in every home. Microsoft went public in 1986 and by the next year, the soaring stock made Gates, at age 31, the youngest self-made billionaire.

In 2008 he stepped down from what is now the world's largest software firm to work at The Bill and Melinda Gates Foundation. He has given $28 billion to it.

Together with his wife Melinda and Warren Buffett, he has also convinced 57 U.S. billionaires to sign up to the Giving Pledge and publicly vow to give away at least 50 percent of their fortune during their lifetime or upon their death.

3. Warren Buffett (USA) - $50 billion, Berkshire Hathaway

Buffett, 80, has run his Omaha, Nebraska-based conglomerate since 1965. Its interests run from railroads to ice cream.

In 2006 he pledged to give away 99 percent of his wealth to the Bill and Melinda Gates Foundation and family charities. So far he has given $8 billion to the Gates Foundation.

4. Bernard Arnault (France) - $41 billion, LVMH
Arnault, 62, a friend of French president Nicolas Sarkozy, was educated at the prestigious Ecole Polytechnique and joined his father's construction company at 25. He earned the reputation of a ruthless corporate raider after pushing out shareholder rivals when he started building the LVMH group in the 1990s with the Louis Vuitton, Moet and Hennessy brands.

It is now the world's biggest luxury goods group. His image as a predator stuck to him afterward when he fought in vain to acquire Gucci in 1999 and 2000. Then this week he snapped up Roman jeweler Bulgari for $5.18 billion.

5. Larry Ellison (USA) - $39.5 billion, Oracle Corp

Ellison, the flamboyant Oracle founder and CEO, is known for his free, public outbursts against rivals such as German software maker SAP AG. The executive, supposedly a model for the "Iron Man" movie character Tony Stark, late last year attacked Hewlett Packard and its board for the abrupt and -- he said -- unfair sacking of longtime friend Mark Hurd. Ellison then hired him.

Ellison, who won yachting's America's Cup last year, is considered one of the "old guard" of Silicon Valley.

6. Lakshmi Mittal (India) - $31.1 billion, steel

London-based steel tycoon Mittal, 60, runs ArcelorMittal, the world's largest steel manufacturer.

Mittal's firm is largely funding a $29 million spiraling red tower, designed by Turner prize-winning artist Anish Kapoor and taller than New York's Statue of Liberty, that will soar over London's Olympic Park for the 2012 games.

In 2005 he spent $10 million to promote sporting talent and encourage potential Olympians in his homeland after he was disappointed by India's lone medal at the Athens Games.

7. Amancio Ortega (Spain) - $31 billion, retail

Amancio Ortega, 74, started his clothing business in the 1960s making dressing gowns in his garage in La Coruna. His company Inditex owns the Zara fashion house and is now the world's biggest clothing retailer. Ortega closely guards his privacy and does not give media interviews. He announced in January that he plans to step down as chairman of the company.

8. Eike Batista (Brazil) - $30 billion, mining, oil

A half-German college dropout who for years struggled to emerge from the shadow of his well-known father, Batista has long said he wants nothing less than to be Brazil's and the world's richest person. Everything about the 53-year-old -- from the Mercedes-Benz SLR McLaren sports car he keeps as decoration in his parlor to the "X" in the name of all his companies that represents wealth multiplication -- screams of unashamed ambition.

A top-class speedboat racer who was married to a famous Rio de Janeiro Carnival queen, Batista dined with U.S. pop star Madonna in Rio last year and, according to local reports, handed her a check over dinner for $7 million as a donation for her social projects.

He has a burning ambition to transform Rio into a modern, thriving city. Just before Rio was awarded the 2016 Olympic Games, he bought up a nearby marina that will be a hub of the games -- an example of his eye for a well timed deal.

9. Mukesh Ambani (India) - $27 billion, petrochemicals, oil and gas

A chemical engineer by training, Mukesh, 53, dropped out of an MBA from Stanford University and joined Reliance in 1981.

Mukesh, who said in 2009 he would take a two-thirds pay cut after the Indian prime minister's comments on "vulgar salaries," gave his wife a private jet on her birthday. He also splashed out $1 billion on a 27-story home. He has a volatile relationship with his younger brother Anil, and they have fought over interests from oil and gas, retail, telecoms, entertainment, financial services to infrastructure.

10. Christy Walton & family (USA) - $26.5 billion, Wal-Mart

Christy Walton is the widow of John Walton, who was the son of Wal-Mart founder Sam Walton. Sam Walton built the global Wal-Mart empire from a single dime store in Arkansas. It is now the world's largest retailer.

Source: Reuters (Reporting by Michelle Nichols; Editing by Gary Hill.)