Gempar!! Di Kapit apabila beratus-ratus penyukong Calon Pembangkang telah menyerbu Bilik Operasi Barisan National DUN N56 Baleh.


Penyukong Calon yang diharapkan menjadi Calon SNAP di N56 Baleh Begitu kecewa dan berasa tertipu oleh George Lagong, Oleh itu mereka telah menyerbu ke Bilik Operasi BN dan mengatakan mereka akan menyukong Calon Barisan National N56 Baleh.

Menurut mereka!! .. Sebelum penamaan calon mereka telah di pujuk rayu dengan wang ringgit oleh George Lagong. Mereka diarah oleh George Lagong turun ke Pasar kapit untuk mengiringi beliau semasa penamaan calon, mereka juga dijanjikan akan dibayar semua kos minyak, wang saku dan sebagainya.

BAYANGKAN!! DARI ULU BALEH UNTUK PERGI BALIK KE KAPIT MENGGUNAKAN PERAHU PANJANG DAN KOS MINYAK YANG MAHAL????? PADA MULANYA GEORGE LAGONG YANG AKAN MENANGGUNG SEMUA KOS PERBELANJAAN.

Sebaik sampai di Kapit baru lah mereka mengetahui George lagong tidak bertanding di N56 Baleh sebaliknya bertanding di N54 Pelagus atas arahan Dato Sng… Mereka bukan sahaja kecewa kerana George Tidak bertanding di Baleh, malah George lagong tidak mahu menanggung segala Kos mereka.

Dengan berasa kecewa akhirnya mereka telah menyuarakan, yang mereka akan menyukong calon BN. Sebenarnya mereka ini adalah penyukong BN tetapi telah dihasut oleh George Lagong untuk menentang Barisan National dengan janji-janji manis …

AKHIRNYA BARISAN NATIONAL LAH YANG MENANGGUNG SEGALA KOS MEREKA….. BARISAN NATIONAL JUGA TEMPAT MEREKA MENGADU….BN LAH YANG TERBAIK. 

Bila kami tanya mereka: kenapa tak jumpa calon PKR????? 

Jawab Mereka : MEREKA TIDAK MAHU MENYUKONG CALON PKR kerana Calon PKR Frenkie Bedindang telah banyak membohongi mereka pada masa lalu… Kali ini mereka kata akan menyukong Barisan National.,
 
Kredit kepada: Orang Panggau

Comments (0)